Friday, October 26, 2012

Allah sebaik-baik PERANCANG

Assalamualaikum ya ukhti, ya akhi...

seringkali aku..kamu..kita..ya..sebagai mukmin..seringkali akn menghadapi satu benda yang bernama UJIAN...

ya..ujian..ujian adalah satu dugaan yang Allah cipta utk diberi kepada semua hambaNya YANG TERPILIH...ye..yang terpilih

mcm2 dugaan..baik dr segi perasaan..dari segi perbuatan..dan lain2 lagi...
aku sebagai manusia...juga,tidak lari..kerna sentiasa di'kejar' oleh ujian...
tapi alhamdulillah..
tiap kali ujian mendatang..Allah titipkan aku orang yg bisa mmbimbing diriku...
mungkin ini semua rencanaNya...
untuk aku dekatkn diri lagi padaNya mungkin...
Allh sebaik-baik perancang...

tiap ape yg Allah beri...komfem ade sebab musababnya...
tak pernah Allah 'memberi' tanpa ada hikmah disebaliknya...
klu kita yg x nmpk...itu masalah kita..yg leka..yg lalai..
sedang Allah menguji kita,kita tidak sedar yg Allah sedang berbicara dengan kita...

*********************************************************

Ya Allah Ya rabb..
yang mewujudkan perasaan sayang dalam hati setiap manusia..
yang mmberi perasaan cinta..
aku mohon..
aku mohon...
lindungi hatiku..
agar setiap perasaan yang kau tanam dalam hatiku..
aku mohon,lindungilah ia..
agar ia jauh dari diperalatkan oleh syaitan...
sesungguhnya syaitan sgt licik...
aku yang lemah,mungkin akan terpedaya..
jadi aku mohon..
lindungi hatiku..


**********************************************************

kekadang kita rasa,sesuatu benda itu baik untuk kita...
tapi hakikatnya, bagi Allah, ia sesuatu yg buruk buat kita..
Allah yang Maha Mengetahui..
istikharah..
mohon petunjuk..
solat hajat..
mohon dipermudahkan...
dekatkan diri denganNya...
mohon lancar perjalanan..dan dirahmati..

sesungguhnya Allah sedang 'MELIHAT' kita..
janji Allah mmberi kebahagian pada hamba yg taat itu PASTI...
pasti...
jadi..bersabar dengan dugaan...
kuat dengan ujian yg ditimpa..

Allah tidak akan mmbebani seseorang,jika org itu TIDAK MAMPU menghadapnya...
jadi...kita perlu tahu...setiap ujian yg diberi...sgt bermakna..ia sgt bersesuaian dgn diri kita...

salam 'alaik..


No comments:

Post a Comment